Tips

3 makkelijke manieren om meer klanten te trekken

De beste manier om het omzetverlies van tijdens de Coronacrisis goed te maken is natuurlijk om meer klanten te ontvangen. Waarschijnlijk zit je niet erg ruim qua bezetting, dus je wil zo min mogelijk moeite hoeven doen om zo veel mogelijk klanten te verwelkomen. Daarover lees je in deze blog een aantal tips!

Onderscheid je van je concurrentie

Als je wil dat mensen bij jou een hapje komen eten in plaats het tentje naast jou, moet je je van ze onderscheiden. Zo geef je mensen een reden om hun geld bij jou uit te geven. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan een menukaart met gerechten die nergens anders te krijgen zijn, serveer bijvoorbeeld eens een kangoeroebiefstuk! Ook kan je je inrichting aanpakken: het oog wil tenslotte ook wat. Maak een Insta-waardige muur en je hebt gelijk nog wat extra promotie. Daarnaast kan je overwegen om bijvoorbeeld een waterpijp neer te zetten. Dat maakt het drinken van een drankje voor velen toch een stukje gezelliger. Hiervoor zullen mensen speciaal naar jou toe komen in plaats van bij de concurrent.

Zorg voor een goede marketingstrategie 

Tegenwoordig biedt het internet enorm veel kansen om nieuwe klanten te trekken. En dat hoeft niet eens geld te kosten. Zo kan je bijvoorbeeld inzetten op search engine optimization of SEO. Hierbij optimaliseer je de pagina’s op je website zodanig dat ze hoger in de Google zoekresultaten tevoorschijn komen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door frequente zoekwoorden in de tekst van de webpagina te verwerken. Bij horeca wordt er bijvoorbeeld vaak op de plaats gezocht, dus hou hier rekening mee. Ook kan het bijhouden van je social media kanalen zorgen voor meer klanten. Wanneer je via je Instagram account een winactie organiseert, heb je meteen veel volgers en dus potentiële klanten. Of post bijvoorbeeld foto’s van je gerechten, gegarandeerd dat je volgers gaan watertanden!

Hou je reputatie hoog

Als je als horecegelegenheid veel mensen wil trekken, zul je een goede reputatie moeten opbouwen en je best moeten doen om deze te onderhouden. Dit kan je bijvoorbeeld doen klanten te vragen hun ervaring achter te laten in de vorm van een Google review. Veel mensen bekijken deze alvorens een restaurant te bezoeken en het is dan ook een goede vorm van promotie. Ook kan je mensen vragen je zaak aan te raden aan vrienden en familie of op social media. Deze mond-tot-mond reclame is authentieker en dus een stuk effectiever dan wanneer jij jezelf promoot. 

Similar Posts